Bild
Nästa artikelDepåbygge, logistik och tusen saker att göra
Publicerad 2 november 2016
Bloggen
Att förbereda sig för en Novemberkåsa handlar inte bara om att få tillräckligt med körning i kroppen. Bara att få den här cirkusen till start är ett projekt i sig.
Igår kväll körde vi i Team Knatte-Fnatte-Tjatte en lång sittning för att försöka bena ut alla bitar i det här med att bygga depå och få snurr på allt kring logistiken. Vi heter givetvis inte så rent officiellt, men jag tror det är så som våra respektive ibland benämner konstellationen när vi inte är i närheten. Jag kommer ju att köra med mina trogna endurobröder Mats Kempe och Stefan Söderberg, som är uppenbarligen har lika dåligt omdömme som jag själv och är ungefär lika stressade över att veckorna innehåller för få timmar.
Man kan tro att en tävling är en tävling och det är bara att komma och göra ungefär som vanligt. Jo, så kanske det är för Team Ljunggrens Motor som har rutin, kunskap och prylar. För oss innebär att packa för en "vanlig tävling" att vi slänger med ett extra hjulset i bussen, tankar upp en 10-litersdunk soppa och lägger ett par rena goggels i en plastpåse.
Novemberkåsan kräver ett något mer avancerat upplägg.
Bara logistiken att få våra hojar, tält, gasolvärmare, elverk, bord, stolar, hinkar, verktyg, extra hjul, skotorkare, whiteboard, klocka och allt annat på plats är ungefär lika komplicerat som att planera för trafikomläggningen när man ska bygga om Slussen. Precis som med den så kommer det här säkert att bli lite kaos, men det lär ju också lösa sig och jag börjar se fram mer och mer mot det här ju mer styr vi får på detaljerna.
Vi kommer dessutom på plats att ha stor hjälp av följeåkarna Fredrik Fehler och Fredrik Huldt som kommer frysa arslet av sig för att hålla oss varma med tjocka kläder efter sträckorna, Anders Vikström som kommer se till att vi inte klantar bort oss i depån och att hojarna får den soppa de behöver medan Linnéa Eriksson är den som ser till att vi dessutom får i oss något att äta. Redan innan så är vi er allihop ett stort tack skyldiga! Det är ju en sak att vi förare får för oss att anmäla oss till den här galenskapen, men att backas upp av teampersonal på det här sättet känns fantastiskt. Så tror jag att all förare känner. Och då har jag inte ens tänkt på allt den uppbackning som vi får hjälp med av våra respektive familjer!
Man kan tro att en tävling är en tävling och det är bara att komma och göra ungefär som vanligt. Jo, så kanske det är för Team Ljunggrens Motor som har rutin, kunskap och prylar. För oss innebär att packa för en "vanlig tävling" att vi slänger med ett extra hjulset i bussen, tankar upp en 10-litersdunk soppa och lägger ett par rena goggels i en plastpåse.
Novemberkåsan kräver ett något mer avancerat upplägg.
Bara logistiken att få våra hojar, tält, gasolvärmare, elverk, bord, stolar, hinkar, verktyg, extra hjul, skotorkare, whiteboard, klocka och allt annat på plats är ungefär lika komplicerat som att planera för trafikomläggningen när man ska bygga om Slussen. Precis som med den så kommer det här säkert att bli lite kaos, men det lär ju också lösa sig och jag börjar se fram mer och mer mot det här ju mer styr vi får på detaljerna.
Vi kommer dessutom på plats att ha stor hjälp av följeåkarna Fredrik Fehler och Fredrik Huldt som kommer frysa arslet av sig för att hålla oss varma med tjocka kläder efter sträckorna, Anders Vikström som kommer se till att vi inte klantar bort oss i depån och att hojarna får den soppa de behöver medan Linnéa Eriksson är den som ser till att vi dessutom får i oss något att äta. Redan innan så är vi er allihop ett stort tack skyldiga! Det är ju en sak att vi förare får för oss att anmäla oss till den här galenskapen, men att backas upp av teampersonal på det här sättet känns fantastiskt. Så tror jag att all förare känner. Och då har jag inte ens tänkt på allt den uppbackning som vi får hjälp med av våra respektive familjer!