Bild
Nästa artikelFinndubb FTW
Publicerad 22 december 2016
Bloggen
Kalla mig gärna optimist, men igår kväll lade jag på de här däcken på ett par av mina fälgar. Låt oss nu hoppas på lite kyla!
Har haft ett par Duro findubb stående i garaget sedan jag hade min Husaberg FS 570 - för övrigt en av de bästa motorcyklar jag någonsin ägt - men tyckte igår att de där däcken samlat damm lite för länge. Jag vet, inte ens när jag hade 570:n och var singel blev det mer än ett par tillfällen per vinter (jag har alltid litet för mycket i kalendern av någon anledning) men nu har jag i alla fall lagt på dem på ett par extrafälgar. Att ha många set med fälgar har sina fördelar. Lyxlirare? Javisst!
Stefan som var med - garaget har utrustats med kyl så nu lämpar det sig än bättre för grabbhäng - gapskrattade och konstaterade att de där kommer jag knappast få använda så många gånger, med tanke på att jag är på gång att bli förälder - och de gånger jag kommer kunna köra därefter lär bli nattliga räder med enduro... Jo, så är det säkert, men vi får väl se.
Strunt samma. Jag lade på dem så får vi väl se, det blir vad det blir helt enkelt. Att överhuvudtaget köra is med en 350 som är endurodrevad är ju inte riktigt optimalt. Jag minns att jag körde supermotarddrevning förra gången och då toppade hojen närmare 160-170 på rakan.
Men jag skulle så klart kunna förbättra mitt utgångsläge nu genom att ha en längre kedja och isdrevning klar...
Tror jag börjar med att invänta is och kyla först dock. Stockholm är ju +6 grader varmt just nu så det känns egentligen som om jag borde lägga på vanliga däck på ett set fälgar också...
Stefan som var med - garaget har utrustats med kyl så nu lämpar det sig än bättre för grabbhäng - gapskrattade och konstaterade att de där kommer jag knappast få använda så många gånger, med tanke på att jag är på gång att bli förälder - och de gånger jag kommer kunna köra därefter lär bli nattliga räder med enduro... Jo, så är det säkert, men vi får väl se.
Strunt samma. Jag lade på dem så får vi väl se, det blir vad det blir helt enkelt. Att överhuvudtaget köra is med en 350 som är endurodrevad är ju inte riktigt optimalt. Jag minns att jag körde supermotarddrevning förra gången och då toppade hojen närmare 160-170 på rakan.
Men jag skulle så klart kunna förbättra mitt utgångsläge nu genom att ha en längre kedja och isdrevning klar...
Tror jag börjar med att invänta is och kyla först dock. Stockholm är ju +6 grader varmt just nu så det känns egentligen som om jag borde lägga på vanliga däck på ett set fälgar också...