Bild
Nästa artikelKTM motocross 2020
Publicerad 30 april 2019
Nyheter
Knappt hinner säsongen 2019 börja innan KTM sin vana troget släpper 2020 års modell. Sorry boys, nu har ni gammal skit igen. Vi kollar in nyheterna snabbt.
Jag vet inte, men ibland känns det som om Österrikarna borde kolla kalendern. Det står många 2019 ute hos handlarna och säsongen har precis startat – men nu släpps 2020 års modeller av KTM:s SX-program. Snabbt kollat så är det inga revolutionerande nyheter. Fjädringen är fortfarande luftbaserad, men uppdaterad, medan motorerna är genomgångna och uppdaterade på viktiga detaljer.
KTM 250 SX-F har fått ny starkare oljepump, vilken även återfinns på 350 SX-F. KTM 450 SX-F känns vid en snabb överblick ganska oförändrad från 2019 – förutom då uppdaterad setting vad det gäller fjädring samt så klart lite nya dekaler.
Men okej, jag ska var tydlig har inte detaljstuderat det här ännu och brukar inte heller nörda ner mig när det gäller crosshojarna. Jag tycker att de främst är intressanta för att de säger något om de nyheter som brukar komma till enduromodellerna året efter. Fyrtaktarna har nu elstart, valbar mappning, tractioncontrol och launchcontrol. Hade de det 2019? Ingen nyhet direkt för oss enduroister.
Eftersom euron på ett år tappat en hel del mot svenska kronan trodde jag att vi skulle se större prisskillnad men för KTM 450 SX-F skiljer det bara 2000 kronor i rekommenderat pris (92.900 tidigare mot 94.900 nu). Bådar gott inför släppet av EXC-modellerna senare i vår.
KTM 250 SX-F har fått ny starkare oljepump, vilken även återfinns på 350 SX-F. KTM 450 SX-F känns vid en snabb överblick ganska oförändrad från 2019 – förutom då uppdaterad setting vad det gäller fjädring samt så klart lite nya dekaler.
Men okej, jag ska var tydlig har inte detaljstuderat det här ännu och brukar inte heller nörda ner mig när det gäller crosshojarna. Jag tycker att de främst är intressanta för att de säger något om de nyheter som brukar komma till enduromodellerna året efter. Fyrtaktarna har nu elstart, valbar mappning, tractioncontrol och launchcontrol. Hade de det 2019? Ingen nyhet direkt för oss enduroister.
Eftersom euron på ett år tappat en hel del mot svenska kronan trodde jag att vi skulle se större prisskillnad men för KTM 450 SX-F skiljer det bara 2000 kronor i rekommenderat pris (92.900 tidigare mot 94.900 nu). Bådar gott inför släppet av EXC-modellerna senare i vår.