Bromsklossen är en kille, som sitt smeknamn till trots, inte alls bromsar särskilt mycket. Tog license för tunga plastraketer sommaren -02 och har sen dess terroriserat västra Rikets allra skönaste vägar med tokåka.
Tidigare erfarenhet av motoriserade tvåhjulingar inskränker sig till att, för alla skog- och markägares förtret, låtsas vara Mr. Eriksson himself och sprätta runt på diverse Suzuki och KTM ibland djur och natur.
Varje nyår lovar bromsklossen att just den här säsongen skall han bli kung på bakhjulet. Varje höst tröstar han sig med att nästa år, då jäklar...
Efter en hård dags körning i hällregn somnar bromsklossen snabbt och drömmer om de sköna toner som bara en V-tvin från passionens land kan frambringa.
Och vem vet, när man blivit stor kanske tomten till slut kommer med en Italienska...
--------------------------------------
Kalendern visar 14 feb 2006. Denna dag börjar och slutar med uppgiften att skaffa en ersättare till den nyss sålda RF:en. Resultatet efter dagens vedermödor: En vacker röd Honda SP-1 fyller den tidigare lediga platsen i garaget och en mycket nöjd och trött bromskloss drar sig mot sovrummet för att drömma om slingrande asfalt i en aldrig sinande ström som dallrar i horisonten av den heta sommarvärmen.
----------------------------------------
Det har gått en tid sen den där februarimorgonen med bistra vindar 2006. Sedan dess har Spettan fått smaka på turbo. Efter det blev det racingliscens - utan turbo - och naturligtvis massor av sköna mil både på hemmaplan men även en sväng i Europa. Det är nu mitt i sommaren 2009 och Spettan slickar sina sår efter en vådlig vurpa på Torpet i slutet av 2008 års säsong. Vad passar väl då bättre än att uppgradera! En tjusig CBR1000RR anno 2008 föll i smaken och står numera i garaget, när vi inte drar runt på vägarna och banorna förstås!
----------------------------------------
Sommaren 2010 var sommaren när gamla minnen om feta sladdar, sprutande grus, fastkörda hojar och smäcklera blev övermäktiga. En scanning på Blocket och en gammal dröm infriades; den att ha både en hoj för asfalt och en för gruspisk. Pinan blev kortvarig och en Husaberg 450 sällskapar numer Hondan i garaget! Det enda som nu behövs är ett par dubbdäck så har säsongen plötsligt blivit dubbel så lång:)
----------------------------------------
100 - Tada! Trumpeter och fanfarer. Första vinsten går till ingen mindre än: xmax! Genom den skottsäkra metoden att spamma sig i mål har han vunnit ett glas rött. (norrländsk hallonsaft?)
---------------------------------------
200 - Tjing! En ödmjuk smygvinst tillskriven Speedofreak som till och med frågar om lov innan han kniper platsen. Stort. Någon norrländsk hallonsaft blir det tyvärr inte i vinnarbägaren denna gång då kombatanten är något ung. Däremot bjuds gärna på ett glas klassisk BOB saft;-)
---------------------------------------
300 - Grattis Xmax! Att knipa en seger är inte alltid enkelt men att göra det två gånger måste ses som en verklig bedrift. Priset för vinsten får bli en cognac till kaffet vid nästa BIKE-träff.
---------------------------------------
400 - Trägen vinner, eller Ensam är start. Vet inte vilket som stämmer bäst i detta fallet, men en sak är säker. När vi ses nästa gång kommer Xmax bli bra i gasen när han får alla sina priser. Grattis!