15 enkla regler för Mc "piloter"
1. Att åka är frivilligt. Att parkera är
obligatoriskt.
2. Det är inte farligt att åka. Det är farligt att
krascha.
3. Enda gången du har för mycket bensin är när hojen
brinner.
4. Vid osäkerhet, sakta in. Ingen har någonsin
kolliderat i för låg fart.
5. Efter en bra åktur kommer man hem. Efter en
fantastisk åktur kan man använda motorcykeln igen.
6. Lär av andras misstag. Du kommer inte att leva så
länge att du hinner göra dem alla själv.
7. Låt aldrig hojen föra dig någonstans dit inte din
hjärna anlänt tre sekunder tidigare.
8. Undvik dimma. I dimman gömmer sig stora, hårda
lastbilar.
9. Se till att fälla ner stödet lika många gånger som
du fäller upp det.
10. Det finns två enkla regler för att köra säkert
och
snabbt i snö och is. Tyvärr finns det ingen som kan
dem.
11. Man börjar med en full påse tur och en tom påse
erfarenhet. Tricket är att fylla påsen med erfarenhet
innan påsen med tur tar slut.
12. I de pågående striderna mellan föremål
tillverkade
av metall, gummi och plast som färdas i hög
hastighet,
och marken som står still, har marken hittills aldrig
förlorat. Det samma gäller bilar, lastbilar och
större
djur. Oavgjort räknas inte.
13. Gott omdöme kommer av erfarenhet. Tyvärr kommer
erfarenhet av dåligt omdöme.
14. Strålkastaren bör befinna sig i färdriktningen
och
hjulen nedåt, så ofta som möjligt.
15. Gravitation och centrifugalkrafter är inte bara
trevliga idéer. De är lagar som inte kan överklagas
Av ovanstående kan många paras ihop med framfarten
med
en vanlig cyckel
___________________
Något som alla i trafiken borde få in i
hjärnbarken/ryggmärgen är:
\\\"störst går först\\\"
Du må kanske ha rätten på din sida men.........30ton
i
sidan gör ont.
Och just då spelar det ingen roll vem som skulle ha
stannat enligt regelverket