Har nyligen (030610) flyttat från Kalmar till Nässjö.
Arbetar som chef för Maskin och Utr avdelningen på Banverket Entrepernad.
Har ägt flertalet olika bågar bla:
BMW Dakar -01
Yamaha TRX 850 -98
RD 350
GSX 1100
Honda CB 650 -79
..osv
Nuvarande
------------
KTM Adventure 2002
Något modifierad ;)
ombestyckad och rensad på onödiga delar.
Kör offroad varje helg med medlem SZR660
Något av det som är gjort med min båge:
*Extraljus (avmot bara)
*Öppnad luftburk max
*Bytt munstycke till #170
*Höjt nålen 2 steg
*Microbrytare och vacumsystem borttaget från förgasaren
*Tagit bort mellanljuddämparen som sitter vid stötdämparen
*Passagerarfotpinnar borttagna
*SIDOSTÖD utan dödarbrytare..
*Extra kopplingswire dragen parrallell med den andra för snabba byten.
*Pirelli MT21..
*RoadBook Hållare Touratech RB-TT
*Tripmaster
*Inga backspeglar
*EXC reglage
*Omkopplat ljus så att båda lyktorna lyser vid helljus
Dessutom har jag borrat bort popnitarna på min KTM Competition ljuddämpare och sågat av röret/snorkeln på ändkonan.
2003-02-19
Ja ha då har det hänt lite mer med min båge då:
*Fotpinnarna är nu utbytta till större
*Reglagen på styret ska bytas till andra från 660Rallyn
*Förstärkning på bakre kedjestyraren ska monteras
*Wire mellan fotreglage och hasplåt ska äntligen monteras dit
*Röret på ljuddämparen har nu kapats bort helt, återkommer med info om ljudet när jag har startat den
Ja ljudet blev mkt bra!
Bilden kommer från:
KTMSOMMERS SIDA OCH INTE PÅ MIN BÅGE.MEN DEN ÄR VÄLDIGT LIK MIN UTOM HASPLÅT