Jag använder framförallt hojen som pendlarhoj (april-oktober), men försöker även klämma in någon längre tur, då helst på inlandsvägar där man kan köra utan stress i sin egen takt.
Trots att hojen ser ganska ren ut har jag gjort en del modifieringar:
Centralstöd
Pakethållare med toppbox
Värmehandtag
Cykeldator
Termometer
Cigarettändaruttag (eluttag)
K&N filter
Öppnat upp avgassystemet
Vad jag framför allt gillar hos hojen är den närmast perfekta sittställningen (för min längd), frånvaron av turbulens, och en lite grovhuggen primitiv karaktär med "good vibrations". Nackdelen är framför allt brist på hästkrafter och att det kan bli jobbigt att köra i motorvägsfart längre sträckor. Bristen på hästkrafter kompenseras av låga försäkringspremier. Och att man måste hänga i styret vid högre farter leder till automatisk fartbegränsning så körkortet sitter inte så löst.
Grusbus då? Grusvägar är en fröjd (borsett från efterarbetet med slangen), men enduro tittar jag helst på när andra kör. Annars är den motorcykelsport jag följer med störst intresse långlopp, typ Paris-Dakar.