Har nytaget MC-kort:) Körde upp onsdag 9 maj 2012. Yes! Köpte mig en Honda 600 SA i november 2011 som kommer bli bra som nybörjarhoj. Ser fram mot fina sommarmornar med kurviga vägar runt Göteborg och mot Skaraslätten... 13 juli 2012: Har nu hunnit köra ca 400 mil på två månader. Trivs bra med hojen. Den kommer att räcka länge. 31 aug 2012: Har nu hunnit med drygt 600 mil. Hojen på 1.820 mil -> nu är den på service! 1 jan 2013: Säsongspremiär med +4 grader och torra vägar. Gott att komma ut en sväng:) 3 maj 2013: Har nu kört ca 1.200 mil. Lite sugen på att byta till något lite mer. Vill inte ha för mycket då jag kännar att hornen lätt växer genom hjälmen. Provkörde Aprilia Shiver, Ducati 796 och 1100 Monster i höstas. Monster 1100 var kul men jag vill inte känna mig som en idiot när den skall in på service. Har nu testat KTM Super Duke, triumph Speed Triple och Street Triple. KTM var för mycket on-off för att jag skall trivas. Riktigt gott ljud annars. Street Triple däremot kändes härlig, lätt och rapp med gott ljud. Den jag körde var inte riktigt inkörd så bakbromsen var kass. Skall ge den en ny chans. Har sedan funderat på MV Agusta Brutale 675 eller 800. Lite skit att de inte har en åf i Göteborgsområdet. När de nu kommer med ABS tycker jag man får mycket för pengarna med den elektronik de har. Fortsättning följer... Var med på Actionspics bandagar på Mantorp i månadsskiftet aug/sept -> nu är hojen till salu. Har fastnat för en Dayona 675. Nov 2013: Har nu bytt bort CBF'n till en CBR600RR. Riktigt trevlig hoj! Lätt, stabil, bra körställning för mig, 185 cm, fin fjädring men framför allt en underbar motor! Dessutom är den skitsnygg, röd och svart. Tror det här kommer att bli en härlig tid:) Skrev i början att min CBF skulle räcka länge. Det blev exakt två år och två dagar. 1 Maj 2014: Banpremiär med nya hojen på Mantorp Park i Actionpics regi. Hade köpt nya Metzeler Sportec M7 RR där framdäcket var helt nytt. Det blev en lugn inledning för att köra in däcken och vänja mig vid hojen på bana. Lyckades få 1,40 vilket kändes bra. Efter lunch kom vi ett antal i full karriär på långa rakan och vid 200-skylten kör en smarting mitt i banan i 80 km/h där vi kommer i fatt i nästan 240 km/h. När han blir omkörd på höger sida går han ut till vänster där vi kommer tre stycken. Jag ligger längst ut till vänster och bromsar så bakhjulet lättar. Konstaterar att banan inte räcker till när han går ända ut i kanten. Hinner inte väja ut på gräset då han smäller rätt in i sidan på mig. Jag har enligt de som körde bredvid då bromsat ner till ca 200 km/h när jag flyger av hojen. Knappt 75 m senare blir det stopp på mina saltomotaler och jag börjar direkt knipa med händer, fötter och vickar på huvudet. Bra, allt OK, tar ett djupt andetag då jag känner mig lättad men mörbultad. Känner då att det gör ont upp vid axeln. Försöker resa mig upp och känner direkt igen något jag lyckades med som 16-åring, nyckelbenet är brutet. Första tanke, - fan nu kan jag inte köra i morgon! Ambulans till Linköpings Lasarett där de efter en hel datortomografi konstaterar att det enda som är brutet är nyckelbenet men visserligen då i fyra delar och på ett sätt som kommer att kräva operation med skena. Jag ville få det gjort direkt men icke, - det är för svullet så Du får remiss för att kontakta Ortoped hemma, helst inom 8 - 10 dagar. Blev opererad den 9'e maj då de fixerade benbitarna utmed en skena som drog i åtta skruvar i. Allt i prima rostfritt. Började träna styrka och cykla MTB försiktigt efter tre veckor. Var på återbesök med ny röntgen 19 juni då de sa att allt låg rätt och att det hade hunnit bildats bra med benvävnad så det var OK med ökad träning så länge det inte gör ont. Fick också ordination att ge fasen i att vurpa med MC eller rulla hatt de närmaste tre månaderna. Min avsikt är att ge fasen i det överhuvudtaget. Hojen klarade sig bra genom att glida upp och ner för att sedan gå ner snällt på vänster sida utan kullerbyttor. Det blev kåpstag och -glas samt frontkåpan som rök. Min hjälm var svartrepig i olika riktningar av allt gummi som ligger i gräset och med tanke på hur mycket jag rullade runt blev det en ny hjälm. Givetvis en Arai igen. Jag är väldigt tacksam att jag klarade mig så bra